PÃ¥skefrokost

Opplegget minner mye om julefrokosten, bortsett fra at barnehagen er pyntet til påske. Veggene er pyntet med bilder fra vår rikholdige europeiske malerkunst med temaer fra Kristi lidelses-historie. Ungene kjenner bildene godt, for de har jo møtt dem i samlingene fram mot påske. Ja ungene begynner etter hvert å dra kjensel på de forskjellige malerne. De kjenner igjen Rembrandt og Michelangelo, for ikke å snakke om Giotto med den blå himmelen. Og frokosten har selvfølgelig et program med påskesalmer og påskedikt.

De muhammedanske barna er selvsagt med, for foreldrene har skjønt at dette er en del av den norske kulturen som barna blir kjent med. Ja enkelte av disse foreldrene har vært med på samlingene for selv å sette seg inn i det stoffet ungene omgåes så selvfølgelig.