Bamsefesten

Bamsefesten var den første. I begynnelsen oppsto den for at nybegynnerne skulle føle trygghet i de nye omgivelsene. Det var trygt og godt å kunne ta med seg bamsen sin, og møte andres bamser. Og et høydepunkt på dagen var lysbildeserien til Teddybjørnens vise med Kristian Jensen sine tegninger. Men etterhvert som barnehagens virksomhet skred fram, viste det seg at de minste hadde vært på besøk på så mange fester at de var rent utålmodig etter å begynne i barnehagen. Det ble vanskeligere og vanskeligere å få dem med hjem når storebror ble fulgt i barnehagen, 2-åringene var verst. Så tryggheten var sjelden noe problem. Men bamsefesten fortsatte, med bamse-eventyr og nye bamsedikt, og en gang hadde de besøk av en levende bamse-unge fra et sirkus! For ikke å snakke om bamse-halling. Jubelen stod i taket hver gang bamsene skulle sparke hatten.

bamsehalling1